onsdag 15. september 2010

Fagernes lufthavn!

Fant ut i går at jeg skulle ta meg en tur til flyplasssen i Valdres.
La meg ta det virkelige positive først. Du skal lete lenge etter Stiligere bygninger og plassen i seg selv enn Leirin.
Bygningene glir inn i naturen, og å komme med fly må være en opplevelse i seg selv.. Flyplassen ligger på fjellet..
Men, så var det resten da, Jeg var ikke sikker på om den var åpen da jeg kjørte inn på parkeringsplassen. Men det kom en bil og en mann gikk inn. Da parkerte selvsakt også jeg og gikk inn. Og innsiden sto ikke tilbake for utsiden. Stilig og smakfullt. Med kafeteria og det hele. Vel, kafeterian var uten folk bade bak og foran disken. Men ikke noe problem å få seg en kopp kaffe å noe å bite i. Det sto nemlig kaffe på kanne og det var muffin og lite anna i disken. Og betalingen ordnet man selv, ved å lese prisen på liseten over en skål hvor man la fra seg penger. I Valdres stoler man på folk må vite.. ganske kult i grunn skal jeg være ærlig..
Det kom også ett fly mens jeg var der, skulle til Oslo, og det var 1 som gikk av og 2 som gikk på. Er vel ikke "butikk" den flyplassen akkurat.





Det jeg ikke helt forstår, Valdres har masse turisme. Hvorfor klarer ikke da noen å få f.eks turister fra Danmark, tyskland m.fler med fly til Dalen vår.

Er det virkelig så vanskelig å legge det til rette for turisme uten egen bil?
Klarer man virkelig ikke legge det til rette i forhold til logistikk.
Eller er det Overnattings-bedriftene som sitter på hver sin tue og rett og slett ikke er interessert?
Eller er kommunene lite interessert å gjøre noe? Jeg kjenner kun til den jeg selv bor i og her er de definitivt ikke inerressert!
Men at alle de andre er like "Siræva" nekter jeg å tro..

Okke som, Flyplassen er rett og slett kjempefin. Men akk så"dau".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar