fredag 10. september 2010

Tanker i natten

Sitter å ser på ICS, hehe..
Ikke at jeg har tatt livet av noen eller noe i den dur, eller.... kødda..
Blir jeg henta  i morra  har jeg bare meg sjøl å takke.. Men fra spøk til alvor, det handler om ulykke i kveld, og der kom jeg på noe.
Jeg kjørte jo ut for en 10års tid siden, med trailer..(hør for deg 45tonn som "skraper" veien noen hundre meter) og veltet og siden jeg skriver så overlevde jeg også..
Rart men i dag 10 år senere husker jeg det meste, UTENOM s

elve velten. Rart, jeg husker folkene som kom, at jeg satt fast og at de måtte kontakte ungene mine(hvorfor akkurat ungene husker jeg ikke).
Sånn ellers husker jeg en del av oppholdet på sykehuset, og.. flyturen hjem.. Første gang jeg fløy(og forhåpentligvis siste) privatfly. Aldri vært så glad som da sykepleieren(han satt forøvrig og koste seg med kaffe og vg og div.) sa han hadde morfin jeg kunne få.. Jeg fløy i 5timer og hadde vondt som F..
Nå kom jeg ut av det igjen.. Sorry..(morfinrus hehe)
Jo, det var det om å se lyset/tunnellen M.m. når du dør..
Altså: Jeg kom til meg selv etter 3-5?dager(kunstig koma). Jeg "svei" på brystkassa, og forsto ikke hvorfor. Men, omsider fortalte Linda meg(tror det var henne) at de hadde hjertestartet meg 5 ganger. Jeg har papirene fra sykehuset her, men er fremdeles ikke tøff nok til å lese dem.
Men, det jeg egentlig vil fram til(gåttabanen via omveier så det holder) er at jeg har vært død faktisk.
Og kan ikke si at jeg så noen tunnell eller lys, eller gjorde jeg det..
Det jeg vet(eller husker) er.. At det er ikke vondt å dø. Jeg husker de jobbet med meg da jeg satt fast i bilen; at jeg ropte etter ungene mine, at jeg ble svakere og ikke lenger klarte å skrike. Men etter alt det var det ikke vondt lenger(jeg satt fast i 4timer).

Der fikk jeg fortalt en del av storyen om livet mitt gitt..
Jeg overlevde, ikke alle syns det var greit. Det var ei som kom opp til Sykehuset i Hammerfest for å følge "båren" hjem.
Det var også ei som møtte meg på gaten i Hønefoss da jeg satt i rullestol, og ikke kjente meg..
Men pytt pytt, easy come easy go..
En løgn blir vanskeligere å opprettholde jo lenger tiden går,,:):)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar