mandag 6. september 2010

Ekser, Det gode liv eller bare liv

Siden jeg har vært rimelig produktiv, så har det blitt noen arvinger. Også noen som fremdeles ikke er voksne og som har besøksavtale.
Og jeg syns det er topp å få unga på besøk.(unga.. hehe.. ungdomma).
Men så er det alt tullet med eksene da, de vil jo bestemme og vise makta si. Nå har jeg for å være ærlig bare ei.. Og det holder for å si det mildt.
For i det hele tatt få helgebesøk, måtte jeg få en avtale ved hjelp av fylkesmannen. Det gikk greit det, helt til hun ville ha mer penger. Hun gjorde ett forsøk på å forandre avtalen.. Gikk dritt, fikk bare beskjed om hva hun kunne bli bøtelagt for... Uff..Vel siden jeg ikke er helt drittsekk skjedde ikke det og ikke noe annet heller.
Men så har vi en annen sak da(er vel ikke så interessant) og det skal bli morro å høre resultatet. Så hvis det er noen andre fedre der ute så følg med..
Vi har bodd sammen(i følge eksen skulle jeg ikke melde adresseforandring, hun hadde snakket med trygdekontoret) i ca. 16 år og betalt bidrag hele tiden. Jada, jeg må ha vært dum, men overtale var hun god til. Tidligere typer med våpen og balltre osv osv..
Vi kjøpte hus i sammen også, skrev kontrakt med vitner og det hele, og hun tok vare på avtalen. Jada, jeg er enda dummere!!
Nå skal jeg betale så det holder, og hun er hjemme på hønefoss og Åmot(sa så i tlf.  på fredag). Og.. hun er enslig mor.. jadda..
Men i følge henne har hun T. kontoret på sin side(venninna hennes jobber der).
Å ska'n gjøra a'.. he he..
Nå har jeg fått beskjed om at hun ikke kan nekte meg besøk av ungene(fra fylkesmannen). Dvs. Det kommer til  å koste..
Så nå kan jeg endelig ta opp saken og la henne svare for seg. Og det uten at hun kan true meg eller mine(det med mine kunne blitt en hel bok, ja kanskje det blir det)
Jeg føler meg i hvertfall trygg. Har en masse venner som støtte også felles venner som hadde oppfattet greia på en helt annen måte og som stiller opp.
Er glad for å få dette ut... Jeg er ikke den store stygge ulven alikevel..Deilig bare å vite det..
OG..  at å bruke ungene mot meg ikke går ikke lenger..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar